Preview

Science & Technique

Advanced search

METHOD FOR DETERMINATION OF NUMERICAL FRICTION WORK VALUE AS INTEGRATED PARAMETER AT ONBOARD DIAGNOSING OF BRAKE LINING WEAR

Abstract

A method for determination of numerical friction work value corresponding to maximum permissible wear of a brake lining has been developed in the paper.

 

About the Author

Y. D. Karpievich
Belarusian National Technical University


References

1. Способ прогнозирования износа тормозных накладок каждого колеса транспортных или тяговых машин и устройство для его осуществления / О. А. Маханьков [и др.]. : положительное решение на выдачу патента Рос. Федерации по заявке № 5015522/11 (062183) от 06.04.93.

2. Грузовые автомобили / М. С. Высоцкий [и др.]. – М. : Машиностроение, 1979. – 384 с.


Review

For citations:


Karpievich Y.D. METHOD FOR DETERMINATION OF NUMERICAL FRICTION WORK VALUE AS INTEGRATED PARAMETER AT ONBOARD DIAGNOSING OF BRAKE LINING WEAR. Science & Technique. 2009;(6):88-90. (In Russ.)

Views: 1564


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2227-1031 (Print)
ISSN 2414-0392 (Online)