PAD WELDING EFFECT ON CRANKSHAFT LENGTH WHILE MAKING BUILD-UP PROCESS
Abstract
The paper reveals a pad welding effect on axial sizes of a crankshaft to be built-up and a dependence of axial deformation of built-up element on an elasticity modulus, a heating temperature and thermal coefficient of linear expansion of an element and a plating, weave bead sizes. This dependence enables to forecast tensile stresses in the plating. The paper contains justification on limitation of axial deformation of the built crank due to decrease of pad welding numbers up to only one during the whole period of its lifetime and carrying out resource-saving measures.
References
1. Черноиванов, В. И. Организация и технология вос-становления деталей машин / В. И. Черноиванов, В. П. Лялякин. – М. : ГОСНИТИ, 2003. – 488 с.
2. Иванов, В. П. Ремонт машин. Технология, оборудование, организация : учеб. – 2-е изд., перераб. и доп. / В. П. Иванов. – Новополоцк : ПГУ, 2006. – 448 с.
3. Латыпов, Р. А. Снижение остаточных напряжений в покрытии при восстановлении деталей электроконтактной приваркой / Р. А. Латыпов, П. И. Бурак, Д. В. Дубровин // Ремонт, восстановление, модернизация. – 2005. – № 1. – С. 20–22.
4. T-FLEX Анализ: пособие по работе с системой / АО «Топ Системы». – М. : Топ Системы, 2009. – 146 с.
5. Теория сварочных процессов : учеб. для вузов /А. В. Коновалов [и др.] ; под общ. ред. В. М. Неровного. – М. : Изд-во МГТУ им. Н. Э. Баумана, 2007. – 752 с.
Review
For citations:
Vigerina T.V. PAD WELDING EFFECT ON CRANKSHAFT LENGTH WHILE MAKING BUILD-UP PROCESS. Science & Technique. 2011;(6):14-18. (In Russ.)