Preview

FORECASTING OF COMPETITIVE PRODUCT PRICE WITH DUE ACCOUNT OF QUALITY RATE

Abstract

Terminology of  such concepts as «competitiveness» and «competitive price» is specified and capacity of a potential market segment for positioning innovative production is estimated in the paper. The paper analyzes a method for estimation of a quality rate on the basis of product consumer attractiveness. An improved  methodology for forecasting of a competitive price has been put on an evaluation test  while using actual data.  

About the Author

I. V. Barysevich
Belarusian National Technical University
Belarus


References

1. Ромина, А. Г. Оптовая торговля / А. Г. Ромина, В. В. Лагойко, В. М. Рыбаков; под ред. А. Г. Роминой. – Минск : ИВЦ Минфина», 2002. – 220 с.

2. Программа развития внутренней торговли Республики Беларусь на 2006–2010 гг. : утв. постановлением Совета Министров Респ. Беларусь, 27 июля 2006 г., № 941 // Эталон – Беларусь [Электронный ресурс] / Нац. центр правовой информ. Респ. Беларусь. – Минск, 2009.

3. Министерство торговли Республики Беларусь [Электронный ресурс]. – Минск, 2010. – Режим доступа: http://www.mintorg.gov.by. – Дата доступа: 20.04.2010.

4. Торговля в России. 2009 : стат. сб. / Росстат. – М., 2009. – 629 с.


Review

For citations:


Barysevich I.V. FORECASTING OF COMPETITIVE PRODUCT PRICE WITH DUE ACCOUNT OF QUALITY RATE. Science & Technique. 2011;(2):86-91. (In Russ.)

Views: 598


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2227-1031 (Print)
ISSN 2414-0392 (Online)