FORECASTING OF COMPETITIVE PRODUCT PRICE WITH DUE ACCOUNT OF QUALITY RATE
Abstract
Terminology of such concepts as «competitiveness» and «competitive price» is specified and capacity of a potential market segment for positioning innovative production is estimated in the paper. The paper analyzes a method for estimation of a quality rate on the basis of product consumer attractiveness. An improved methodology for forecasting of a competitive price has been put on an evaluation test while using actual data.
References
1. Ромина, А. Г. Оптовая торговля / А. Г. Ромина, В. В. Лагойко, В. М. Рыбаков; под ред. А. Г. Роминой. – Минск : ИВЦ Минфина», 2002. – 220 с.
2. Программа развития внутренней торговли Республики Беларусь на 2006–2010 гг. : утв. постановлением Совета Министров Респ. Беларусь, 27 июля 2006 г., № 941 // Эталон – Беларусь [Электронный ресурс] / Нац. центр правовой информ. Респ. Беларусь. – Минск, 2009.
3. Министерство торговли Республики Беларусь [Электронный ресурс]. – Минск, 2010. – Режим доступа: http://www.mintorg.gov.by. – Дата доступа: 20.04.2010.
4. Торговля в России. 2009 : стат. сб. / Росстат. – М., 2009. – 629 с.
Review
For citations:
Barysevich I.V. FORECASTING OF COMPETITIVE PRODUCT PRICE WITH DUE ACCOUNT OF QUALITY RATE. Science & Technique. 2011;(2):86-91. (In Russ.)