Preview

Stresses and Deformation of Pavement Due to Transport Loading

Abstract

New methods for determination of pavement design characteristics and influence of automobiles with various types of suspenders on a pavement are given in the paper. Methodology is based on the results of measuring system which has been used on the highway P-23 Minsk-Mikashevichi while applying equipment of Spider-8 type with sensors being set in designed pavement layers and PRI-2100 FWD “HONIX”.

About the Author

I. V. Bourtyl
Белорусский дорожный Инженерно-технический центр
Belarus


References

1. Леонович И. И. Содержание и ремонт автомобильных дорог: В 2 ч. - Мн.: БНТУ, 2003. - Ч.1: Общие вопросы содержания и ремонта дорог, машины и материалы. - 270 с.

2. Диагностика и управление качеством автомобильных дорог: Учеб, пособие / И. И. Леонович, С. В. Богданович, В. В. Голубев и др.; Под ред. И. И. Леоновича. - Мн.: БНТУ, 2002. - 357 с.

3. Оценка прочности нежестких дорожных одежд; ОДН 218.1.052.-2002.

4. Бируля А. К., Михонович С. И. Работоспособность дорожных одежд. - М.: Транспорт, 1968.

5. Нестерович И. В. Критерии ровности асфальтобетонных дорожных покрытий и их использование при оценке эксплуатационного состояния автомобильных дорог: Дис.... кандидат технических наук: 05.23.11.- Мн., 2005.- 163 с.


Review

For citations:


Bourtyl I.V. Stresses and Deformation of Pavement Due to Transport Loading. Science & Technique. 2005;(5):24-27.

Views: 1277


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2227-1031 (Print)
ISSN 2414-0392 (Online)