Stresses and Deformation of Pavement Due to Transport Loading
Abstract
New methods for determination of pavement design characteristics and influence of automobiles with various types of suspenders on a pavement are given in the paper. Methodology is based on the results of measuring system which has been used on the highway P-23 Minsk-Mikashevichi while applying equipment of Spider-8 type with sensors being set in designed pavement layers and PRI-2100 FWD “HONIX”.
References
1. Леонович И. И. Содержание и ремонт автомобильных дорог: В 2 ч. - Мн.: БНТУ, 2003. - Ч.1: Общие вопросы содержания и ремонта дорог, машины и материалы. - 270 с.
2. Диагностика и управление качеством автомобильных дорог: Учеб, пособие / И. И. Леонович, С. В. Богданович, В. В. Голубев и др.; Под ред. И. И. Леоновича. - Мн.: БНТУ, 2002. - 357 с.
3. Оценка прочности нежестких дорожных одежд; ОДН 218.1.052.-2002.
4. Бируля А. К., Михонович С. И. Работоспособность дорожных одежд. - М.: Транспорт, 1968.
5. Нестерович И. В. Критерии ровности асфальтобетонных дорожных покрытий и их использование при оценке эксплуатационного состояния автомобильных дорог: Дис.... кандидат технических наук: 05.23.11.- Мн., 2005.- 163 с.
Review
For citations:
Bourtyl I.V. Stresses and Deformation of Pavement Due to Transport Loading. Science & Technique. 2005;(5):24-27.