Modeling of Residual Resource of Transport Facility
Abstract
Temporal points of technical wear of goods vans determined with the help of reproduction method and method of mathematical statistics are compared in the paper. The paper contains description of the methodology for reproduction method while determining residual resource of goods vans and also approach to restoration of residual resource of goods vans after overhaul.
References
1. Новожилов В. В. Проблемы измерения затрат и результатов при оптимальном планировании. - М.: Эко- номика, 1967. - 375 с.
2. Сенько В. И., Чепик Ю. Г. Критерий определения временного интервала выбора грузовых вагонов для модернизации // Вестник БелГУТ. - 2002. - № 1 (4). - С. 4-8.
3. Коррозия элементов вагонов при перевозке минеральных удобрений: Обзорн. информ. / А. В. Смольянинов, Н. С. Бачурин, В. Р. Лапшин, М. Г. Буткин / ЦНИИТЭИ МПС // Ж.-д. транспорт. Сер. Вагоны и вагонное хоз-во. Ремонт вагонов. - М., 1999. - Вып. 1. - 29 с.
4. Чепик Ю. Г. Оценка старения транспортных средств // Вестник ПТУ им. П. О. Сухого. - 2002. - № 1. - С. 67-75.
Review
For citations:
Chepik Yu.G. Modeling of Residual Resource of Transport Facility. Science & Technique. 2005;(2):50-52. (In Russ.)