Preview

Science & Technique

Advanced search

FORMATION OF BUSINESS THINKING AND MODERN EDUCATIONAL PARADIGMS

Abstract

The paper brings up problems of national general education schools in the context of the European approaches to modem education. An analysis of the modem educational paradigms has been made in the paper.

About the Author

A. M. Gorodovich
Academy of Postgraduate Education
Belarus


References

1. Кун, Т. Структура научных революций / Т. Кун. – М.: Мысль, 1978. – 406 с.

2. Бондарев, В. Г. Современные парадигмы образования. На пути к целостности и самоорганизации / В. Г. Бондарев. – Минск: НИО, 2003. – 128 с.

3. Агапова, О. И. Проект новой модели обучения для информационного общества / О. И. Агапова, Л. Л. Джонс, А. С. Ушакова // Информатика и образование. – 1996. – № 1. – С.105–109.

4. Ануфриев, Е. А. Социальный статус и активность личности / Е. А. Ануфриев. – М.: Мысль, 1976. – 240 с.

5. Беспалько, В. П. Системно-методическое обеспечение учебно-воспитательного процесса подготовки специалистов / В. П. Беспалько, Ю. Г. Татур. – М.: Высш. шк., 1989. – 141 с.

6. Пинский, А. Новая школа: основы комплексного проекта обновления школьной экономики, управления школой и содержания общего образования / А. Пинский. – М.: Изд-во Высшей шк. экономики, 2002. – 280 с.

7. Биржеа, С. Образование для демократического гражданства. DGIV/EDU/CIT (2000)21 Russian / С. Бир- жеа. – Страсбург, 2000. – 90 с.

8. Видт, И. Е. Культурологический аспект развития образования / И. Е. Видт // Перемены. – 2002. – № 5. – С. 115–199.

9. Follet, M. P. The new state, group organization the solution of popular government / M. P. Follet. – New York: Longmans, Green and Co, 1998. – Р. 373.

10. Методологические и теоретические проблемы психологии / Б. Ф. Ломов. – М.: Наука, 1999. – 310 с.

11. Уваров, А. Ю. Гражданское образование для жителей информационного века / А. Ю. Уваров, М. Ханингтон. – М.: Инфра-М, 2000. – С. 210.


Review

For citations:


Gorodovich A.M. FORMATION OF BUSINESS THINKING AND MODERN EDUCATIONAL PARADIGMS. Science & Technique. 2006;(4):78-83. (In Russ.)

Views: 387


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2227-1031 (Print)
ISSN 2414-0392 (Online)