MATHEMATICAL MODELING OF TRANSPORT FLOW MOVEMENT AT MAIN STREET SECTION
Abstract
The paper gives an analysis of existing approaches to the development of mathematical models concerning departure of transport facilities and their movement along street section. Non-linear model of the given process and methodology for account of intensity pulse have been developed.
About the Authors
D. V. RozhanskyBelarus
D. V. Navoj
Belarus
References
1. Никурадзе, Н. Ш. Исследование режимов светофорного регулирования на сложных пересечениях в одном уровне : дис. ... канд. техн. наук : 656.11 / Н. Ш. Никурадзе. – М., 1980. – 162 с.
2. Павлович, А. А. Методы повышения эффективности управления транспортными потоками на регулируемых пересечениях в городах: дис. ... Кандидат технических наук : 656.11 / А. А. Павлович. – М., 1988. – 214 с.
3. Важник, Ю. П. Разработка и применение нелинейной модели убытия автомобилей из очереди при светофорном регулировании : дис. ... канд. техн. наук : 656.11 / Ю. П. Важник. – М., 1998. – 123 с.
4. Иносэ, Х. Управление дорожным движением / Х. Иносэ, Т. Хамада; пер. с англ. – М.: Транспорт, 1983. – 248 с.
5. Robertson, D. Transyt method for area traffic control / D. Robertson // Traffic. Eng. Control. – 11.06.1969.
Review
For citations:
Rozhansky D.V., Navoj D.V. MATHEMATICAL MODELING OF TRANSPORT FLOW MOVEMENT AT MAIN STREET SECTION. Science & Technique. 2006;(4):47-50. (In Russ.)