SELF-PRESERVATION BEHAVIOR: METHODOLOGICAL GROUNDS FOR RESEARCH
Abstract
The paper presents a methodological approach for studying self-preservation students’ behavior by means of constructing a theoretical model which is based on theoretical typology.
References
1. Шушунова, Т. Н. Самосохранительное поведение как осознанное отношение к своему здоровью (на примере столичного студенчества) / Т. Н. Шушунова // Социальный облик современной белорусской молодежи : сб. ст. / Академия управления при Президенте Респ. Беларусь ; под ред. Е. В. Лебедевой. – Минск, 2008. – С. 85–95.
2. Антонов, А. И. Микросоциология семьи: методология исследования структур и процессов : учеб. пособие для вузов / А. И. Антонов. – М. : Nota Bene, 1998. – 360 с.
3. Маслоу, А. Мотивация и личность / А. Маслоу. – 3-е изд. – СПб. : Питер, 2007. – 352 с.
4. Шаблоўскі, А. І. Прыроды лексічнай катэгорыі / А. І. Шаблоўскі // Беларуская лінгвістыка. – 2005. – Вып. 55. – С. 11–20.
5. Конструктивное информационное поле: инновационная модель / А. И. Шабловский [и др.]. – Минск Право и экономика, 2005. – 141 с.
Review
For citations:
Shoushounova T.N. SELF-PRESERVATION BEHAVIOR: METHODOLOGICAL GROUNDS FOR RESEARCH. Science & Technique. 2009;(5):101-106. (In Russ.)