PULSE INTENSITY CENTERING FOR ADAPTIVE ADJUSTMENT OF PHASE SHIFTER COORDINATION
Abstract
The existing methods for traffic flow control at a main road have a number of disadvantages. Flow control optimization with the help of adaptive regulation presupposes setting-up of transport detectors. The paper proposes an adaptive method on the basis on a phase adjustment of traffic lights on main street.
About the Authors
V. N. ShutsBelarus
S. V. Anfilets
Belarus
References
1. Врубель, Ю. А. Определение потерь в дорожном движении / Ю. А. Врубель, Д. В. Капский, Е. Н. Кот. – Минск, 2003. – 21 с.
2. Воробьев, Э. М. Автоматизированные системы управ-ления дорожным движением / Э. М. Воробьев, Д. В. Кап-ский, Ю. И. Мосиенко. – Минск : ТРОНТПРИНТ, 2005. – 8 с.
3. Кременец, Ю. А. Технические средства организации дорожного движения / Ю. А. Кременец, М. П. Печерский, М. Б. Афанасьев. – М. : Академкнига, 2005. – 76 с.
4. Anfilets, S. V. Application of algorithms for searching motion in frame for the detection of vehicles / S. V. Anfilets, V. V. Kasyanik, V. N. Shuts // Proceedings of the 11th International conference Pattern Recognition and Information Processing, 2011. – Р. 378.
5. Яворский, Б. М. Справочное руководство по физике / Б. М. Яворский, Ю. А. Селезнев. – М. : Наука, 1989. – 42 с.
6. Анфилец, С. В. Корректировка программы регулирования на перекрестке с использованием нейросетевого прогнозирования / С. В. Анфилец, В. В. Касьяник, В. Н. Шуть // Нейрокомпьютеры и их применение: тез. докл. IX Всерос. науч. конф. – М., 2011.
7. Traffic Prediction and Management via RBF Neural Nets and Semantic Control / S. Massoud Amin [et al.] // Computer-Aided Civil and Infrastructure Engineering, 1998. – P. 315.
Review
For citations:
Shuts V.N., Anfilets S.V. PULSE INTENSITY CENTERING FOR ADAPTIVE ADJUSTMENT OF PHASE SHIFTER COORDINATION. Science & Technique. 2012;(2):59-63. (In Russ.)