Intersubject Relations Pertaining to Mathematics Teaching and Studying Main Disciplines in Civil- Engineering Specialities
Abstract
The paper reveals not only realization of the principle of mathematical education continuity but it also gives efficient possibility to demonstrate students significance of mathematics knowledge for civil-engineering specialities.
References
1. Скатецкий В. Г. Профессиональная направленность преподавания математики: Теор. и практ. аспекты. - Мн.: БГУ, 2000. - 160 с.
2. Заяц В. Н., Балыкин М. К., Голубев И. А. Сопротивление материалов. - Мн.: Вышэйш. шк., 1988. - 367 с.
3. Веременюк В. В., Голубева И. А. Математические аспекты клотоидного проектирования: Учеб.-метод, пособие. - Мн.: Технопринт, 2002. - 44 с..
Review
For citations:
Holubeva I.A. Intersubject Relations Pertaining to Mathematics Teaching and Studying Main Disciplines in Civil- Engineering Specialities. Science & Technique. 2004;(5):59-62. (In Russ.)