Preview

Modeling of Adaptive Automobile Control System with Hydro-Mechanical Transmission

Abstract

Models for research of an adaptive system of automatic automobile control with a hydromechanical transmission have been developed. A mathematical modeling of a heavy hauler motion along a standard route with due account of driver’s logic, various situations and real limitations is used in the paper. While modeling formation of control signals on gear shifts and blocking of a hydrodynamic transformer a mathematical apparatus of indistinct sets’ theory is used in the given paper. Information variable systems are described with the help of membership functions.

About the Author

S. A. Rynkeńch
Belarusian-Russian University
Belarus


References

1. Тарасик В. П., Рынкевич С. А. Проблемы создания интеллектуальных систем управления автотранспортными средствами // Весці НАН Беларуси, сер. фіз.-тэхн. навук. - 2001. - № 3. - С. 37-51.

2. Тарасик В. П., Рынкевич С. А. Интеллектуальные системы управления ГМП // Автомобильная промышленность. - 2003. - № 6. - С. 38-40; № 7. - С. 38-39.

3. Тарасик В. П. Математическое моделирование технических систем. - Ми.: Дизайн-ПРО, 2004. - 640 с.

4. Тарасик В. П., Рынкевич С. А. Нечеткие множества как основа синтеза алгоритмов управления ГМТ // Автомобильная промышленность. - 2001. - № 1. - С. 19-22.

5. Тарасик В. П., Рынкевич С. А. Методология синтеза алгоритмов управления гидромеханической трансмиссией автомобиля на основе теории нечетких множеств // Мехатроника. - 2001. - №1. - С. 39-46.

6. Tarasik V. Р., Rynkevich S. А. Ап intelligent system for power modes control of trucks with hydro-mechanical transmission // Motor Vehicles and Engines; XII International scientific symposium. - Kragujevac, 2002. - P. 27-30.

7. Пат. 5522 РБ no заявке № a20000132 or 14.02.2000 r. Система автоматического управления гидромеханической трансмиссией / В. П. Тарасик, С. А. Рынкевич.


Review

For citations:


Rynkeńch S.A. Modeling of Adaptive Automobile Control System with Hydro-Mechanical Transmission. Science & Technique. 2005;(4):34-39. (In Russ.)

Views: 338


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2227-1031 (Print)
ISSN 2414-0392 (Online)