Preview

MODEL FOR ENTERPRISE INNOVATION ACTIVITY

Abstract

The paper gives innovation characteristics. An original model of enterprise innovation activity, which consists of sequential interrelated elements is proposed in the paper. The essence of model elements and their control are considered in the paper.

About the Author

V. V. Khochenkov
Belarusian National Technical University
Belarus


References

1. . Володько, В. Ф. Основы менеджмента / В. Ф. Володько. – Минск: А i В, 2006.

2. Ермасов, С. В. Финансовое стимулирование инновационной деятельности / С. В. Ермасов. – М.: СПЭА, 1997.

3. Ильенкова, С. Д. Инновационный менеджмент / С. Д. Ильенкова. – М.: Банки и биржи, 1999.

4. Кокурин, Д. И. Инновационная деятельность / Д. И. Кокурин. – М.: Экзамен, 2001.

5. Лапшина, О. В. Курс лекций по дисциплине «Инновационный менеджмент» / О. В. Лапшина. – М.: МГУИЭ, 2001.

6. Ратанин, П. И. Инновационное предпринимательство в переходный период России к рынку / П. И. Ратанин. – М., 1993.

7. Чайковская, Н. В. Дисциплина инновационного рынка: формирование и эффективность / Н. В. Чайковская. – М.: Луч, 1995.


Review

For citations:


Khochenkov V.V. MODEL FOR ENTERPRISE INNOVATION ACTIVITY. Science & Technique. 2007;(5):62-66. (In Russ.)

Views: 489


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2227-1031 (Print)
ISSN 2414-0392 (Online)