SMALL AND MIDDLE-SIZED BUSINESS: LOGISTICAL AND SOCIAL AND ECONOMICAL FUNCTIONS
Abstract
Entrepreneurship is one of the factors that can ensure a sustainable character to the development of Belarus. The present Belarusian entrepreneurship should select the required forms and determine development priorities. It is practically impossible to do it without taking into account modem global social and economical tendencies and also specificity of Belarusian mentality and traditions. In this sense priority status is given to small and middle-sized business because it is considered as an element of economic system that ensures stability to economy. Small and middle-sized business is an ideal logistical model that provides harmonization of interests and optimization of management solutions.
References
1. Анискин, Ю. П. Организация и управление малым бизнесом: учеб. пособие / Ю. П. Анискин. – М., 2002.
2. Барьеры на пути развития малого предпринимательства в Беларуси / Ф. Вельтер [и др.] // БЭЖ. – 2000. – № 1. – С. 72.
3. Мазоль, С. И. Экономика малого бизнеса: учеб. пособие / С. И. Мазоль. – Минск: Книжный дом, 2004. – 272 с.
4. Шулятьева, Н. А. Малый бизнес в условиях рынка / Н. А. Шулятьева // Деньги и кредит. – 1992. – № 1. – С. 50.
5. Шахмалов, Ф. Малое предпринимательство в системе рыночных реформ: проблемы роста или выживания / Ф. Шахмалов // Вопросы экономики. – 1993.
6. Морозов, В. А. Малые формы с большим будущим / В. А. Морозов // Российское предпринимательство. – 2002. – № 7. – С. 30.
7. Серегин, А. С. Эффективность малого бизнеса / А. С. Серегин. – М.: Экономика, 1990.
8. Труханович, Д. Н. Логистические основы управления материальными ресурсами предприятия / Д. Н. Труханович // Вестник БНТУ. – 2006. – № 6.
9. Шлындиков, В. М. Малое предпринимательство / В. М. Шлындиков. – Минск: УП «Бестпринт», 2002.
Review
For citations:
Pavlova O.N. SMALL AND MIDDLE-SIZED BUSINESS: LOGISTICAL AND SOCIAL AND ECONOMICAL FUNCTIONS. Science & Technique. 2007;(5):58-62. (In Russ.)