TECHNOGENIC EXISTENCE AND JUSTICE PROBLEM IN ETHICS OF RELIGIOUS EXISTENTIALISM
Abstract
Ethics of religious existentialism interprets a category of Justice from humanistic positions. The problem of Justice takes a great significance under modem conditions. Kierkegaard’s philosophy considers this problem in relation to Luther’s theology. Karl Jaspers develops “freedom philosophy” in context of the technogenic existence.
References
1. Valone, J. J. The ethics and existentialism of Kierkegard: outlines for philosophy of life / J. J. Valone. – London, 1983. – 293 p.
2. Handford, J. R. Vita coram Deo: Kierkegard’s thought in relation to Luther’s theology / J. R. Handford. – London, 2004.
3. Ясперс, К. Истоки истории и ее цель / К. Ясперс. –М., 1991. – Вып. 2. – 215 с.
4. Кьеркегор, С. Страх и трепет / С. Кьеркегор. – М., 1993. – 383 с.
5. Бердяев, Н. А. Экзистенциальная диалектика божественного и человеческого / Н. А. Бердяев // О назначении человека. – М., 1993. – 383 с.
6. Глосикова, О. Онтологические проекции эволюции природной и социокультурной реальности / О. Глоси-кова // Наука – образованию, производству, экономике: материалы Второй междунар. науч.-техн. конф.: в 2 т. – Минск, 2004. – Т. 2. – 419 с.
7. Amin, S. K. Karl Jaspers and existentialism / S. K. Amin. – New Delhi, 1992. – 252 p.
Review
For citations:
Mushinskij N.I. TECHNOGENIC EXISTENCE AND JUSTICE PROBLEM IN ETHICS OF RELIGIOUS EXISTENTIALISM. Science & Technique. 2007;(1):66-73. (In Russ.)