Preview

ECONOMIC MODEL FOR EVALUATION OF INTEGRAL COMPETITIVENESS OF AUTOMOTIVE ENTERPRISES (AE)

Abstract

The paper considers problems pertaining to evaluation of competitiveness of automotive enterprises in the field of international consignments. An economic model for determination of the integral AE competitiveness is proposed in the paper and the model permits to substitute an expert estimation in respect of some factors by their qualitative calculation on the basis of data on enterprise activity in the international consignment market.

About the Author

A. F. Zubritsky
Belarusian National Technical University


References

1. Воробьева, Л. В. Теории конкуренции и современные факторы конкурентоспособности / Л. В. Воробьева. – Минск : Академия управления при Президенте Респ. Беларусь, 2002. – 122 с.

2. Долинская, М. Г. Маркетинг и конкурентоспособность промышленной продукции / М. Г. Долинская, И. А. Соловьев. – М. : Изд-во стандартов, 1991. – 128 с.

3. Дурович, А. П. Конкурентоспособность товаров в системе маркетинга : учеб. пособие / А. П. Дурович. – Минск : БГЭУ, 1993. – 58 с.

4. Ивуть, Р. Б. Экономика автомобильного транспорта : учеб.-метод. пособие: в 2 ч. / Р. Б. Ивуть. – Минск: БНТУ, 2007. – Ч. 1. – 455 с.

5. Международные автомобильные перевозки в Республике Беларусь: современное состояние и перспективы / П. Г. Никитенко [и др.]; Ин-т экономики НАН Беларуси, Белорусская Ассоциация международных автомобильных перевозчиков. – Минск : Право и экономика, 2007. – 340 с.


Review

For citations:


Zubritsky A.F. ECONOMIC MODEL FOR EVALUATION OF INTEGRAL COMPETITIVENESS OF AUTOMOTIVE ENTERPRISES (AE). Science & Technique. 2010;(4):90-93. (In Russ.)

Views: 2650


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2227-1031 (Print)
ISSN 2414-0392 (Online)